podi és podi

sabato 27 luglio 2013

COMBRAY DE LLUNY - Josep Maria Pinto



CAT
Primer de tot, encara que no ho digui a la solapa, aquest llibre no és una novel·la; es tractaria més aviat d'una conversa que el Pinto manté amb nosaltres, portada de tal manera que la meva intervenció no es fa necessària, perquè els seus comentaris, tot deixant anar el seu punt de vista del que ens explica, no són exposats de manera tancada. A mi, en tot cas, em sembla estar participant d'una conversa.

A la primera part ens parla de llibres, o més aviat lectures, sobre les quals vol dir alguna cosa, resaltar algun aspecte que considera comentable, i segurament la proximitat amb que l'estic llegint rau en que vàries d'aquestes lectures també han estat llegides per mi i, coincidint o no amb les seves reflexions, veig que estem parlant de coses comunes.



Café i llibre. ...I punt de lectura.

La segona part, però, ens parla de coses que si bé en la concrecció poden ser-nos llunyanes, el to de conversa que segueix fent servir ens les relaciona amb altres coses que poden haver-nos succeït a nosaltres en situacions paral·leles.

(els sets màgics de Thomas Mann, m'havien passat per alt...)

PODI-.

2 commenti:

  1. Gràcies per l'atenta lectura, C. M'alegro que t'hagi agradat el llibre.

    M'ha sorprès molt gratament el contingut del teu blog. T'aniré seguint!

    Una abraçada,

    Pinto

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Doncs gràcies també a tu, naturalment.

      podi-.

      Elimina