podi és podi

lunedì 4 luglio 2016

Quiosc de Música - la Ciutadella

CAT-ESP-IT

parc ciutadella quiosco cascada

De petit, ara segurament també, hi tocaven sardanes,... sempre me'l trobava tancat i, petit que era, només podia que jugar pels seients que serveixen de base al quiosc i entre les "boles" que semblen peons d'escacs. La veritat és que a dintre no recordo haver estat mai. Més tard veuria algun que altre ball popular, amb moltitud de persones que no se sap ni com podien moure's allà dins.
--------------------------------
El parque de la Ciutadella probablemente sea el más popular de Barcelona. Un quiosco de música, el primero que yo haya visto y en todo caso el que es para mí una referencia y que hace que el resto siempre sean pequeños. Aquí tocaban sardanas - al menos cuando yo era niño, ahora no lo sé - se han hecho, dentro, sesiones de bailes populares, danzas,...
--------------------------------
Il parco della Cittadella - parc de la Ciutadella - è un giardino pubblico, probabilmente il più frequentato a Barcellona. Il chiosco di musica, tipico dell'ottocento, ha ancora un uso quotidiano: alle volte si mette un'orchestra e si balla attorno, ma ci sono volte che il ballo si fa nello stesso recinto.

podi-.

14 commenti:

  1. Sono belli e caratteristici questi chioschi e punto di aggregamento. ciao Cri : )

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Di tutti quelli che conosco, questo è il più carino per me.

      podi-.

      Elimina
  2. Jo també tinc molts records d'infantesa del Parc de la Ciutadella. Recordo que em feia una por terrible passar pel costat del mamut de pedra que hi ha prop d'aquesta magnífic quiosc de música.
    Una abraçada

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Jajaj... jo del mamut quan jo era petit sempre tinc el record del meu pare intentant prendre alguna foto amb nosaltres i que sortís sencer (ara hi ha un petit espai que permet allunyar-se una mica més i, d'altra banda, les càmeres ja permeten fàcilment que estigui ben enquadrat). No sé si jo l'he fet mai una foto...

      Bon vespre,
      podi-.

      Elimina
  3. Davvero carino per fare musica! Ciao, Arianna

    RispondiElimina
  4. En toda ciudad que se precie hay un quisco, reflejo de una época y en el que se ofrecian conciertos al aire libre...pienso que ahora ya está más como elemento decorativo.

    Besos

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Este aún tiene uso aunque a mí me gusta casi más cuando está vacío.

      podi-.

      Elimina
  5. Molt bons records... crec que es un del primers llocs que vaig visitar quan vaig arribar a Barcelona ... a la meva ciutat de naixement també hi ha un

    Abraçades

    RispondiElimina
    Risposte
    1. És curiós que a molta gent li porti bons records, perquè el quiosc encara és ben actiu i de vegades les coses que encara funcionen no les encalaixem als records fins que no han desaparegut o han deixat de tenir ús.
      Crec que és bona sensació aquesta, perque vol dir que nosaltres sí en féiem un ús ben diferent "aleshores" que no pas ara i allò va quedar associat a la nostra memòria.

      Que estigui molt de temps, doncs!
      podi-.

      Elimina
  6. Es curioso, antes cualquier ciudad pequeña ya tenía su quiosco de música que era un lugar de referencia y encuentro en los conciertos de la banda (generalmente dos a la semana, uno de ellos en jueves aunque no se el por qué). Últimamente se ven cada vez menos y muchos ya no tienen el uso para el que fueron concebidos.
    Un abrazo,

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Este de Barcelona se usa pero tampoco demasiado actualmente.
      Los asientos que lo rodean son como modernistas, mosaico, el suelo de madera y la estuctura de hierro.

      Saludos,
      podi-.

      Elimina
  7. Se parece al que hay en Béjar y dan conciertos en verano una vez a la semana.
    Un beso.

    RispondiElimina