podi és podi

mercoledì 12 ottobre 2011

Rèquiem - Antonio Tabucchi



Doncs va ser que havent tornat de Lisboa vaig tenir encara set de passejar pels seus carrers i fou per això que l'atzar "googlerià" impulsat per mi em portà a llegir aquest llibre.

El protagonista apareix un calorós matí de juliol a Lisboa, amb l'objectiu de veure una persona al vespre. Passa tot el dia topant-se amb personatges, alguns d'aquí, altres de "l'altre costat", però tots ells protagonitzant petits relats que transcorren en diferents indrets de Lisboa.




el llibre,
el meu punt de lectura

Els paratges lisboetes pels quals el nostre protagonista va movent-se no són fàcils d'identificar per a qui només ha estat turista durant 5 dies.... Internet m'ha acompanyat en la lectura d'aquest llibre, permetent-me la recerca sobre el mapa de les rues, els terreirros, largos,... fent que pogués ubicar-me bastant bé als diferents barris segons el moment de la lectura. Les històries, d'altra banda, són bastant disteses i prou curtes com per tenir la sensació d'anar passant d'una a altra amb una agilitat saltarina que va transportant-nos al passat del protagonista amb les diferents troballes i trobades que va fent al llarg d'aquell dia de juliol calorós.

D'altra banda, l'últim dels personatges, el Seu Convidat, l'objectiu de ser aquell calorós dia de juliol a Lisboa, és un dels de "l'altre costat", dels que ja no hi són,... és algú que no és nomenat pel seu nom en cap moment (el Meu Convidat, diu). Malgrat tot, vaig intuir en tot moment que seria "ell", representant-lo així al meu punt de lectura des de la primera pàgina llegida del llibre. ...I "ell" era "ell", és clar que sí, així ho vaig veure confirmat amb un parell més de recerques internàutiques amb les poques pistes que l'autor ens ofereix en la conversa que hi manté.


davant el Teatre Nacional de Sao Carlos,
pedestal del poeta portuguès
Fernando Pessoa.

PODI-.

2 commenti:

  1. Il segnalibro è molto bello.
    Il libro di Tabucchi non l'ho letto ma mi riprometto di farlo. La statua l'ho fotografata di notte ed ha un fascino particolare, magari un giorno ne farò un post :)
    Ciao e grazie.
    Francesca

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Lisbona mi è colpita. Dopo visitarla volsi leggere qualche libro che parlasse su Lisbona e il primo fu questo.

      podi-.

      Elimina